فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

فروشگاه اینترنتی سیتی کالا یک فروشگاه تخصصی در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و آشپزخانه می باشد.

فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

فروشگاه اینترنتی سیتی کالا یک فروشگاه تخصصی در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و آشپزخانه می باشد.

کدام ظروف پخت و پز بهتر است؟

چرا ظروف پخت و پز با پوشش های نچسب رایج شده است؟

راحتی کار با ظروف نچسب این ظروف را در بین مردم محبوب کرده است. مصرف روغن کمتر برای غذاهای سرخ کردنی، هم زدن آسان غذا بدون چسبندگی به ته ظرف، جدا کردن آسان ته دیگ، از دلایل متداول شدن ظروف با پوشش نچسب است.

 

پوشش تفلون

پوشش تفلون PTFE یا پلی تترافلوئورواتیلن یک نوع پلیمر است که به دلیل مقاومتی که در دمای بالا از خود نشان داده و همچنین عدم واکنش شیمیایی در برابر اسید و بازها و بی اثر بودن در واکنش های شیمیایی و فیزیکی، یک پوشش نچسب نام گرفته است. تفلون نام تجاری PTFE  است و در بین مردم ایران به نام ظروف تفلون جا افتاده است.

پوشش سرامیکی

سرامیک به ترکیباتی گفته میشود که از اکسید فلزی تشکیل شده اند. در مورد سرامیک میتوان گفت که دمای ذوب و سختی بالا از خواص آنهاست. امروزه با استفاده از فناوری نانو تکنولوژی قابلیت پوشش دهی ظروف با لایه های سرامیک امکان پذیر شده است. مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی از جمله قابلیت های ظروف سرامیکی است.


ظروف چدن

چدن یکی از انواع آلیاژ آهن است که مقاومت بالایی در برابر سرد و گرم شدن های پی در پی  دارد. در گذشته از ظروف سنگی برای پخت و پز استفاده میکردند و کم کم  جای خود را به ظروف چدنی دادند و امروزه فلزاتی چون مس و آلومینیوم جایگزین چدن شدند. زیرا انتقال گرما در این ظروف بیشتر از چدن است. ظروف در طبخ غذاهایی مانند استیک و برخی خورشت ها کاربرد دارد اما به دلیل وزن زیاد کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.



ظروف گرانیتی

امروزه ظروف با پوشش گرانیت به عنوان پوشش جدید شناخته شده اند که از تفلون و سرامیک سخت تر است. ظروف گرانیتی را میتوان کامل کننده ظروف سرامیک و تفلون دانست زیرا مزایای هر دو پوشش را دارند.

منبع مقاله : فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید:

 

کانال تلگرام : https://t.me/citikala

 صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/citikala/

 آپارات : https://www.aparat.com/citikala

  : https://www.linkedin.com/in/citi-kala-1304b2150/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.