فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

فروشگاه اینترنتی سیتی کالا یک فروشگاه تخصصی در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و آشپزخانه می باشد.

فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

فروشگاه اینترنتی سیتی کالا یک فروشگاه تخصصی در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و آشپزخانه می باشد.

خواص قهوه

قهوه یک نوشیدنی تهیه شده از دانه های لوبیا شکل قهوه است. قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است که می توان آن را به روش های مختلف مانند: اسپرسو، کاپوچینو، کافه لاته و ...استفاده کرد که معمولا بستگی به حجم قهوه بر حسب گرم در آن نوشیدنی دارد. اگرچه امروزه قهوه های آیس با یخ هم در بازار موجود هستند.

با بررسی مزایا و شگفتی های قهوه همراه ما باشید...

 

چرا قهوه برای میگرن و سردرد مفید است ؟

سردرد و میگرن از قرن ها پیش یکی از شایع ترین بیماری ها بوده است. کافئین ارزان ترین، ساده ترین و قابل دسترس ترین دارو برای درمان میگرن است. این یک واقعیت شناخته شده است که کافئین درد را تحت تاثیر قرار می دهد و عروق خونی که می تواند درد را کاهش دهد را کم میکند. اگر احساس می کنید که میگرن تان در حال عود کردن است، سعی کنید یک فنجان یا دو دانه قهوه قوی سیاه یا یک نوشیدنی کافئین دار مصرف کنید که یک درمان ساده و مفید برای بسیاری از افراد است. کافئین در بسیاری از داروهای ضد میگرن موجود میباشد.

سردرد خاصی به نام سردرد هیپنیکی وجود دارد که می تواند با کافئین جلوگیری شود. سردرد هیپنیکی یک سردرد نادر در افراد سالخورده است که بعد از خوابیدن شروع می شود. نوشیدن کمی قهوه قبل از اینکه به خواب بروید می تواند از سردرد هیپنیکی جلوگیری کند.

رگ های خونی قبل از سردرد یا میگرن تمایل به بزرگ شدن دارند. از آنجا که حاوی خواص "vasoconstrictive" است که باعث کاهش رگهای خونی و محدود کردن جریان خون می شود، کافئین می تواند به کاهش درد کمک کند. توصیه می شود کافئین را در مقدار محدودی مصرف کنید، نه بیش از حد و به طور منظم، در غیر این صورت ممکن است برخی از اثرات عجیب و غریب نیز در سلامت شما داشته باشد.

چرا قهوه بهتر از چای است؟

قهوه و چای  هر دو خوب است و میتوانید چند بار در روز میل کنید از لحاظ مواد معدنی و مواد مغذی، هر دو به یک مقدار هستند ولی کافئین قهوه بیشتر از چای است. این یک واقعیت شناخته شده است که قهوه با عطر قوی آن، و کیفیت خیره کننده، بیشتر مورد میل شماست و به همین دلیل تاثیرش بیشتر است.

 

قهوه یک نوشیدنی عالی برای شروع یک صبح دل انگیز است زیرا انرژی شما را تامین میکند. بلافاصله بعد از نوشیدن قهوه افزایش سرعت در سیستم بدنتان را احساس میکنید. از سوی دیگر، چای، باعث کاهش سرعت در بدن میشود.

 

خواص قهوه

افزایش سطح انرژی

نوشیدن قهوه می تواند کمک به افزایش سطح انرژی و رفع خستگی کند.

 آنتی اکسیدان

قهوه یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان ها در رژیم معمولی انسان است. این یک منبع عمده کافئین، محرک است.

جلوگیری از سرطان

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان حفره دهان یا گلو را کاهش می دهد، طبق بررسی های در کشور ژاپن نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را نیز کاهش می دهد.

کاهش دیابت

مصرف کنندگان قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به افرادی که از نوشیدنی خودداری می کنند، پایین می آورند.

کاهش کلسترول

نوشیدن قهوه باعث افزایش مقاومت کلسترول LDL به تغییرات اکسیداتیو می شود.

سوختن چربی و کاهش وزن

کافئین یکی از معدود مواد طبیعی است که واقعا اثبات شده است که به سوختن چربی کمک می کند و میزان متابولیسم را افزایش می دهد.

 فشار خون

قهوه حاوی ترکیبات فعال بیولوژیکی است که ممکن است اثر مفید یا مضر روی سیستم قلبی و عروقی داشته باشد. از مزایای قهوه در افراد مبتلا به فشار خون بالا، کاهش فشار خون در آنهاست. به نظر می رسد مصرف طولانی مدت قهوه فشار خون را افزایش دهد. 

منبع مقاله : فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید:

 

کانال تلگرام : https://t.me/citikala

 صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/citikala/

 آپارات : https://www.aparat.com/citikala

  : https://www.linkedin.com/in/citi-kala-1304b2150/ 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.