فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

فروشگاه اینترنتی سیتی کالا یک فروشگاه تخصصی در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و آشپزخانه می باشد.

فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

فروشگاه اینترنتی سیتی کالا یک فروشگاه تخصصی در زمینه فروش انواع لوازم خانگی و آشپزخانه می باشد.

فواید انبه و آبمیوه انبه

تابستان در راه است و دوره پادشاهی میوه های تابستانی فرا رسیده است. یکی از میوه های دوست داشتنی، سالم  و خوشمزه این فصل، انبه است. این میوه فقط خوراکی نیست، بلکه میتوان از آب آن هم استفاده نمود.

فواید آب انبه:

یک فنجان آب انبه حاوی کالری (128)، پروتئین (1 گرم) و کربوهیدرات (0.8gm) است و مواد معدنی مانند پتاسیم (61 گرم)، کلسیم (43 گرم)، منیزیم (8 گرم)، فسفر (5 گرم)، آهن (0.9 گرم)، سلنیوم ( 1 میکروگرم)، سدیم (13 گرم). یک فنجان آب انبه حاوی 60٪ نیاز روزانه ویتامین C و 40٪ نیاز روزانه ویتامین A بدن را تامین میکند.

 

آبمیوه انبه برای حفظ سطح فشار خون مفید است

آب انبه سرشار پر از پتاسیم است که اساسا مهم ترین عنصر برای سلامت ماهیچه های قلبی و عروقی به حساب می آید. یک لیوان آب انبه حاوی حدود 300 میلی گرم پتاسیم است که بافت عضلانی قلب را ترمیم میکند و کیفیت خون را بالا می آورد، سطح فشار خون را کنترل و عملکرد سیستم عصبی مرکزی را متعادل میکند.

 

سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد

ویتامین C، ویتامین A و کاروتنوئیدها را می توان در آب انبه یافت. این ترکیبات، بدن را بسیار مقاوم میکند. بنابراین بدن نمی تواند به راحتی تحت تاثیر بیماری قرار گیرد.

 

خواص آب انبه در افزایش وزن

شیک انبه به دلیل وجود مقدار کافی پروتئین در شیر و انبه بسیار سودمند است. افراد کم وزن می توانند در طول تابستان به طور منظم شیر انبه بخورند. 150 گرم انبه دارای حدود 86 کالری است و نشاسته آن  به راحتی به قند تبدیل می شود که به افزایش وزن کمک می کند. این مهم ترین خواص شیک انبه است.

 

پاک کردن پوست

یکی از خواص آب انبه این است که زیبایی پوست را با دادن غذاهای مهم پوست، تامین میکند. آکنه، جوش و سایر مشکلات پوستی با استفاده از میوه انبه به صورت خارجی درمان میشوند. شما به سادگی میتوانید بعد از جدا کردن انبه از پوست، انبه را برای حدود 10 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. بلافاصله پس از زمان توصیه شده پوست را همراه با آب بشویید.

 

کاهش سطح کلسترول

آب انبه، آب بدن شما را با مقادیر کافی ویتامین C تامین می کند و توسط پکتین و ویتامین C سطح کلسترول را کاهش میدهد.

 

آب انبه و کم خونی

آهن یکی از مهمترین مواد مغذی است که کمبود آن ممکن است منجر به کم خونی شود. شما می توانید مقدار قابل توجهی از آهن را با مصرف یک قاشق آب انبه جبران کنید. آب انبه برای مادرانی که به مقدار زیاد آهن نیاز دارند، بسیار مفید است.

 

آبمیوه انبه برای چشم شما

آب انبه می تواند مواد مغذی ضروری برای بدن، یعنی ویتامین A را تامین کند. آب انبه نیز خشکی چشم را از بین میبرد به طوری که چشم ها تمیز و تقویت میشود.


منبع مقاله : فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید:

کانال تلگرام : https://t.me/citikala

 صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/citikala/

 آپارات : https://www.aparat.com/citikala

  : https://www.linkedin.com/in/citi-kala-1304b2150/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.